eBay Fórum Magyarország: Creditcard "Chargeback" - eBay Fórum Magyarország

Ugrás a tartalomhoz

futar.csomagnet.hu
Oldal 1 / 1
  • Nem indíthatsz témát.
  • Nem szólhatsz hozzá ehhez a témához.

Creditcard "Chargeback"

#-19 Felhasználó nem aktív   newsman 

  • eBay haladó
  • PipaPipaPipaPipa
  • Csoport: Root Admin
  • Hozzászólás: 98
  • Csatlakozott: 19-november 08

Elküldve: 07 január 2015 - 03:04

eBay vitát (Dispute) nyithatunk, amennyiben nem kaptuk meg a terméket, nem azt a terméket kaptuk amit megrendeltünk, vagy minőségi kifogásunk van a kézhez kapott terméket illetően.
Az vita megnyitásának kezdetétől 45 nap áll rendelkezésünkre arra, hogy az eladóval közös nevezőre jussunk. Amennyiben nem talált megoldást a dolog, úgy még 45 napon belül eszkalálni kell a vitát követeléssé (escalate dispute to claim). Csak ebben az esetben láthatjuk viszont pénzünket, az eBay bevonásával.

De mi van akkor, ha túllőttünk a 45 napot?
Lássuk milyen alternatíva maradt a megkárosított vevőnek online bankkártyás fizetés esetén, 45 nap után, de még 180 napon belül.

A tranzakció törlése/visszahívása, azaz idegen szóval a "chargeback" abban az esetben áll a vásárló rendelkezésére, ha a fizetés után valamilyen rendellenességet tapasztal. Ez a lehetőség kiemelt fontossággal bír az internetes vásárlás esetében, hiszen a bankkártyás fizetésnél meghatalmazzuk a kereskedőt arra, hogy a számlánkról egy meghatározott összeget lehívjon. Ez természetesen legalább egy bank - a mi kártyakibocsátó bankunk - közvetítésével lehetséges, és itt lehetőségünk van arra, hogy megakadályozzuk minden visszaélést.

Előfordulhat, hogy nem a megállapodás szerinti összeget hívják le a kártyánkról, vagy a megvásárolt termék nem érkezik meg. Megeshet, szolgáltatás esetében, hogy a fizetés és a szolgáltatás igénybevétele között a szolgáltató képtelenné válik a teljesítésre. Hiába fizetsz be fiákeres városnézésre, ha a lovakat közben eladták a cirkusznak. Ebben az esetben jelzed bankodnak a tranzakció visszahívására vonatkozó igényedet, majd a bank a kérdéses összeggel terheli a fiákeres számláját, így visszakapod a pénzedet. A chargeback kapcsán semmilyen kár nem érhet, a felmerülő - általában 1-2%-os - költséget a fiákeres fizeti. Ha a későbbiekben is visszaél vásárlói bizalmával a bank visszavonja tőle a bankkártyás fizetés lehetőségét. Elmondható tehát, hogy az internetes fizetés tisztessége mind a vevő, mind az eladó, mind a bank(ok) elemi érdeke.

A "chargeback" lehetősége természetesen akkor is megvan, ha kártyaadatainkkal visszaélve valaki más vásárolt valamit az interneten a nevünkben. Ilyenkor nincs más teendőnk, mint a lehető legrövidebb időn belül jelezni számlavezető bankunknak a visszaélést és kérni a tranzakció törlését. Amennyiben ezt a tranzakciót követő 30 napon belül tesszük meg, a törlés azonnal, a kártyaelfogadó megkérdezése nélkül megtörténik. "chargeback"-kel ezt követően is - összesen 180 napig - élhetünk, de 30 napon túl a bank, mielőtt visszavezetné a pénzünket a számlánkra, lehetőséget biztosít a kártyaelfogadónak, hogy bizonyítsa, ténylegesen teljesített szolgáltatást a számunkra.

Fontos tudni, hogy a fenti szabályok kizárólag azokra az online tranzakciókra vonatkoznak, ahol nincs jelen a kártya (card not present), azaz a vevő és a kereskedő nem kerül fizikai kontaktusba egymással.

kép
0

Téma megosztása:


Oldal 1 / 1
  • Nem indíthatsz témát.
  • Nem szólhatsz hozzá ehhez a témához.

1 felhasználó olvassa ezt a témát.
0 felhasználó, 1 vendég, 0 anonim felhasználó